Main Menu

  • Αρχική Σελίδα
  • Μαθητές
    • Τμήματα
    • Άρθρα
    • Εργασίες (+Projects)
    • Δημιουργικές Εργασίες
  • Δραστηριότητες
    • Αθλητικά νέα
    • Πολιτιστικά νέα
    • Εκδρομές
  • Εκπαιδευτικά προγράμματα
    • Περιβαλλοντική εκπαίδευση
    • Σχολική Εφημερίδα
    • Δημοτικοί χοροί
  • Υλικό
    • Εκπαιδευτικό υλικό
    • ΑΕΠΠ
    • Πολυμέσα
    • Μαθηματικά
  • Δημιουργική απασχόληση
    • Παιχνίδια
    • Ανέκδοτα
  • Γονείς και παιδιά
  • Ενημέρωση κοινού
Διαφήμιση

Designed by:
SiteGround web hosting Joomla Templates
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΙΤΩΛΙΚΟΥ, Powered by Joomla! and designed by SiteGround web hosting
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Τρίτη, 08 Μάρτιος 2022 14:52

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ

Συναισθηματική νοημοσύνη : είναι γενικά η ικανότητα διαχείρισης των συναισθημάτων μας.

Συγκεκριμένα, αυτή η ικανότητα συνίσταται στα εξής :

  • Κατάλληλη ανταπόκριση στα αισθήματα των άλλων
  • Αντοχή στα δυσάρεστα συναισθήματα
  • Πιο εύκολη αντιμετώπιση των δυσκολιών και των αποτυχιών
  • Αρμονική συμβίωση με τους γύρω μας, υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις

 

Χαρακτηριστικά παιδιών με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη :

  • Θετική αυτοεικόνα
  • Ρεαλιστική άποψη για τις ικανότητές τους
  • Κατάλληλη ανταπόκριση σε προκλήσεις
  • Επιθυμία για απόκτηση περισσότερων δεξιοτήτων
  • Κατάλληλη διαχείριση των εμπειριών τους (δηλαδή ακόμα και οι αρνητικές εμπειρίες, δεν αποτελούν τροχοπέδη, αλλά μέσα από αυτές αποκτά γνώση και αυτοπεποίθηση)
  • Ψύχραιμη διαχείριση αποτυχιών

 

Πως αποκτούν τα παιδιά υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη

  • Θετική σχέση με τους γονείς (π,χ. η γρήγορη και ενδεδειγμένη ανταπόκριση των γονιών στο κλάμα των παιδιών, τα διδάσκει ότι μπορούν να νιώθουν ασφάλεια και εμπιστοσύνη. Το παιδί υιοθετεί και αυτό στο μέλλον στάσεις – συμπεριφορές ανάλογες με αυτές των γονιών του).
  • Οι γονείς δεν πρέπει να υποτιμούν ή να αγνοούν τα αρνητικά συναισθήματα του παιδιού τους (π.χ. θυμό, ζήλεια). Δεν πρέπει να τα «προσπερνούν» γρήγορα ή να προσποιούνται ότι αυτά είναι ασήμαντα. Αντίθετα, να δίνουν χρόνο στο παιδί τους, ώστε να επεξεργάζεται τα συναισθήματά του. Να το κάνουν να καταλάβει ότι όλα τα συναισθήματα είναι αποδεκτά και ότι κυρίως όλα μπορούν να τα διαχειριστούν. Η λεκτική μάλιστα έκφραση των συναισθημάτων απομακρύνει τον κίνδυνο επιθετικής συμπεριφοράς (π.χ. να χτυπήσουν άλλους).
  • Οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να κατανοήσουν τις ικανότητες και τις αδυναμίες τους, καθώς και να διαχειρίζονται ομαλά τις δυσκολίες (π.χ. όταν αγχώνεται το παιδί τους για ένα test,  να του εξηγήσουν ότι είναι φυσιολογικό να αισθάνεται έτσι, επειδή αντιμετωπίζει μια πρόκληση. Επίσης να του πουν ότι έχει μεγάλη σημασία να προσπαθήσει. Έτσι ακόμη κι αν δεν «τα πάει καλά», θα αποκτήσει μια εμπειρία, που θα τον βοηθήσει στο μέλλον.
  • Εάν το παιδί νιώθει ασφαλές και ευτυχισμένο, θα ευημερεί, παρά τις όποιες αντιξοότητες. Δηλαδή δεν θα θεωρεί μόνιμες τις αποτυχίες και τις δυσκολίες. Δεν θα ταυτίζεται με αυτές και θα είναι αισιόδοξο για το μέλλον.
  • Τέλος, είναι γνωστό ότι οι γονείς λειτουργούν ως παραδείγματα προς μίμηση. Ο τρόπος αντίδρασής τους επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό και τον τρόπο αντίδρασης των παιδιών τους (Τσίτση, 2014).

Κοντοδήμα Παρασκευή

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Τσίτση, Κ. (2014). Συναισθηματική νοημοσύνη: Μεγαλώνοντας ευτυχισμένα παιδιά.

Ανακτήθηκε από

https://thalpos.org.gr/el/nea-typos/nea-arthra/synaisthimatiki-noimosyni-megalonontas-eytyhismena-paidia


< Προηγούμενο   Επόμενο >
 

Υπεύθυνος δημιουργίας: Σαπουντζάκης Πέτρος ΠΕ19
valid xhtml valid css