Εσωτερικός κανονισμός |
![]() |
![]() |
![]() |
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Κυριακή, 19 Νοέμβριος 2023 10:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ΠΡΑΞΗ 11η
ΘΕΜΑ: «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου»
Στο Αιτωλικό και στο γραφείο των καθηγητών του Γενικού Λυκείου σήμερα 14-09-2023 ημέρα Πεμπτη και ώρα 11:30, ο σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου, ύστερα από πρόσκληση της Διευθυντρίας του Λυκείου κα Χασιώτη Μαρία, συνήλθε ο σύλλογος διδασκόντων και το προεδρείο του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου. Μετά από διεξοδική συζήτηση, συντάχθηκε ο παρακάτω εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του σχολείου: Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου Ο Σχολικός Κανονισμός που προβλέπεται από το νόμο, αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία και την εκπλήρωση της αποστολής του σχολείου. Ο παρών Σχολικός Κανονισμός καθορίζει τις αρχές και τους σκοπούς του σχολείου, τα μέσα με τα οποία επιδιώκεται η πραγμάτωσή τους και τα όρια των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων μαθητών και γονέων. Με σκοπό την καλύτερη λειτουργία του Σχολείου μας και με συσσωρευμένη την εμπειρία από την λειτουργία των προηγουμένων χρόνων, αποφασίσαμε να τυπώσουμε και να εκδώσουμε, τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του Σχολείου, που πρέπει να λάβουν γνώση οι γονείς και οι μαθητές. Οι κανόνες που περιέχονται απορρέουν είτε από τη σχολική νομοθεσία, είτε είναι αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων και έχουν ως σκοπό να περιγράψουν όχι μόνο τις υποχρεώσεις, αλλά και να προφυλάξουν τα δικαιώματα των μαθητών τόσο στις μεταξύ τους σχέσεις όσο και στις σχέσεις τους με τους φορείς του Σχολείου. Ο κανονισμός θα πρέπει να είναι σεβαστός από όλους και να εφαρμόζεται κατά γράμμα χωρίς εξαιρέσεις. Σε αντίθετη περίπτωση το Σχολείο θα είναι υποχρεωμένο να ελέγξει τον μαθητή και να επιβάλλει τις αντίστοιχες κυρώσεις. Α. Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών
Β. Συμπεριφορά μαθητών/τριών - Παιδαγωγικός έλεγχος Οι κανόνες συμπεριφοράς που το Σχολείο θεωρεί αναγκαίο να τηρούνται, για να επιτυγχάνεται τόσο η απρόσκοπτη λειτουργία του σε καθημερινή βάση όσο και η επιδίωξη των στόχων της αγωγής, είναι οι εξής:
Γ. Συνεργασία και σεβασμός στα δικαιώματα των άλλων Οι μαθητές οφείλουν:
Δ. Σχολικές εκδηλώσεις – δραστηριότητες
Το Σχολείο θα οργανώσει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα θα γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.
Ε. Συνεργασία Σχολείου, Οικογένειας, Συλλόγου Γονέων-Κηδεμόνων
Το Σχολείο θα βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα ενημερώνεται σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.
Στ. Φροντίδα για το περιβάλλον Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα ευχάριστο σχολικό περιβάλλον, κατάλληλο για εργασία και μάθηση. Για την επιτυχία του σκοπού αυτού οι μαθητές οφείλουν:
Ζ. Κυρώσεις, ποινές Διαμόρφωση – προσαρμογή της τιμωρίας στην συγκεκριμένη περίπτωση. Ενδεχόμενη εύρεση εναλλακτικών μεθόδων επίπληξης (πέραν της αποβολής). Σύσταση, επίπληξη, μονόωρη απομάκρυνση, μονοήμερη έως και πενθήμερη αποβολή - αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Μαθητής ο οποίος παρενοχλεί το μάθημα και δεν συμμορφώνεται με τις συστάσεις του καθηγητή, απομακρύνεται από το μάθημα και βρίσκεται υπό την ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου.
Η. Σχολική Καθημερινότητα
Καθήκοντα απουσιολόγων
10.Όταν απουσιάζει κάποιος καθηγητής για οποιονδήποτε λόγο, τότε ο απουσιολόγος σημειώνει στην αντίστοιχη θέση τη λέξη ΚΕΝΟ και δεν χρεώνει απουσίες στους απόντες μαθητές, εκτός και αν αναπληρωθεί η διδακτική ώρα από άλλον καθηγητή. 11.Η ωριαία απομάκρυνση του μαθητή από την αίθουσα από τον διδάσκοντα πρέπει να δηλώνεται στο απουσιολόγιο στο χώρο των παρατηρήσεων και να υπογράφεται από τον Διευθυντή. 12.Η ολοήμερη αποβολή μαθητή θα πρέπει και αυτή να δηλώνεται στις παρατηρήσεις. 13.Στις γιορτές, εκδρομές ή άλλες εκδηλώσεις του σχολείου καταχωρίζονται τόσες απουσίες όσες και οι ώρες του κανονικού προγράμματος. 14.Κάθε Παρασκευή οι απουσιολόγοι κόβουν τα λευκά αποκόμματα από τα απουσιολόγια και τα τοποθετούν σε ειδικό φάκελο στη βιβλιοθήκη που υπάρχει στο Γραφείο των καθηγητών. 15.Ο απουσιολόγος ελέγχεται από τον καθηγητή, τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος και το Διευθυντή. 16.Όσοι από τους απουσιολόγους δεν εκτελούν υπεύθυνα, ευσυνείδητα και σωστά τις υποχρεώσεις τους πραγματοποιώντας διάφορες παραβάσεις, (π.χ. μη καταχωρώντας ή διαγράφοντας απουσίες κ.α.), τότε, αφού τιμωρηθούν σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, απαλλάσσονται από τα καθήκοντά τους, 17.Όλα τα παραπάνω ισχύουν και για τους αναπληρωτές απουσιολόγους. Απουσία καθηγητή – κενό Όταν σε έκτακτες περιπτώσεις δεν γίνεται μάθημα σε κάποιο τμήμα λόγο της απουσίας του καθηγητή ή για άλλο λόγο, οι μαθητές δεν πρέπει να ενοχλούν τους συμμαθητές τους και τους υπόλοιπους καθηγητές που διδάσκουν. Ο πρόεδρος του τμήματος απευθύνεται στον εφημερεύοντα καθηγητή ή στον Διευθυντή, οι οποίοι φροντίζουν να τους απασχολήσουν δημιουργικά στην τάξη, στη βιβλιοθήκη ή όπου αλλού κρίνουν σκόπιμο. Διδακτική ώρα
Υπεύθυνοι τμημάτων
Εφημερίες
Κυλικείο
Καθαριότητα
Παρελάσεις Όλοι ανεξαιρέτως οι μαθητές έχουν το τιμητικό καθήκον να συμμετέχουν στα τμήματα των παρελάσεων εκπροσωπώντας το Σχολείο κατά τις εθνικές επετείους. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, καθώς και από τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
|